tas-net-2の日記

自動車整備、修理対応

ARM:X2:stealth:F3 will ...:IHI:XF5-1:

ARM:X2:stealth:F3 will ...:IHI:XF5-1: - 車QF - Yahoo!ブログ

イメージ 1

イメージ 2

ARM:X2:stealth:F3 will ...:IHI:XF5-1:

 

 

 

 コメント(12)

  

顔アイコン

Japanese Mitsubishi X2 Stealth Aircraft News

https://www.sinodefenceforum.com/japanese-mitsubishi-x2-stealth-aircraft-news.t7948/page-2

2016/4/24(日) 午前 9:06ogw*og*2

  

顔アイコン

Here are the specs for the XF5 engine.

General characteristics
Type: Afterburning Turbofan
Length: 3 m
Diameter: 0.6 m
Dry weight: 644 kg

https://www.sinodefenceforum.com/japanese-mitsubishi-x2-stealth-aircraft-news.t7948/page-2

2016/4/24(日) 午前 9:08ogw*og*2

  

顔アイコン

Components
Compressor: Axial, 3 stage fan, 6 compressor stage
Combustors: Annular
Turbine: 1 stage high pressure turbine, 1 stage low pressure turbine
Performance
Maximum power output: 49kN/5,000 kg (11,023 pounds)
Overall pressure ratio: 26:1
Turbine inlet temperature: 1,600 °C
Thrust-to-weight ratio: 7.8:1

2016/4/24(日) 午前 9:09ogw*og*2

  

顔アイコン

Now the power output may not look much to write home about but if you consider the size which is only 0.6 in diameter and 3 m in length with a thrust to weight ratio of 7.8:1 and a overall pressure ratio of 26:1 now that is what you call a spiffy little engine.

2016/4/24(日) 午前 9:10ogw*og*2

  

顔アイコン

The secret behind the size verses power is hidden behind the turbine inlet temperature which can go up to 1,600°C which is unusually high by around 200°C compared to other jet engines which can only be achieved by using ceramic composite material.

2016/4/24(日) 午前 9:10ogw*og*2

  

顔アイコン

F-22A戦闘機は
Ⅰ:ステルス性(レーダーに映りにくい
Ⅱ:燃料を食うアフターバーナー無しで、超音速巡航可能
Ⅲ:運動性能にも優れている
③中国、ロシアも対抗機の開発を進めている
④研究開発から10年が経ち、6代目の開発官はこれまでの経緯から“米国は核となる技術は絶対に渡さない”と断言する。

http://blog.zaq.ne.jp/martyakunblog/archive/200910/1

2016/4/24(日) 午前 9:41ogw*og*2

  

顔アイコン

ミリタリー AB
全長 直経 重量 パワー パワー
XF5-1(日本) 約3.0 約0.6 0.64t 3.5t 5.0t
F414(米GE) 3.91 0.89 1.0t 5.6t 10t
EJ200(欧ETJ) 4.0 0.74 0.99t 6.1t 9.0t
F110(米GE) 4.63 1.18 1.78t 7.7t 13.0t
ネ20(日本) 2.70 0.62 0.47t 0.47t -

2016/4/24(日) 午前 9:44ogw*og*2

  

顔アイコン

F119やF135は最初から諦めています。

2007年の世界での航空機エンジン製造シェアです。
GE(米)25.6% R&R(英)20.8% P&W(米)18.5%
IHI様(日)3.7% KHI様(日)0.9% MHI様(日)0.6%
すみませんが、これだけ差が付くと苦笑しか出てきません。逆に、よくぞ生き延びていると感心してしまいます(^^;)

2016/4/24(日) 午前 9:45ogw*og*2

  

顔アイコン

①読売新聞様の記事でも出ましたが、F22用エンジンのF119の開発には国から1兆円の予算が出ました。
②日本では不可能でしょう。5000億円で12t級が出来ないかな?
③EJ200のライセンス生産が可能ならば、最有力なのですが。
せめて次世代エンジンで共同開発に持ち込めれば、ありがたいですが、無理な気もします

2016/4/24(日) 午前 9:46ogw*og*2

  

顔アイコン

F135
推力
28,000 lbf (128.1 kN) 中間推力
43,000 lbf (191.35 kN) 最大推力


https://ja.wikipedia.org/wiki/プラット・アンド・ホイットニー_F135

2016/4/24(日) 午前 10:07ogw*og*2

  

顔アイコン

F119 engine
F22

https://ja.wikipedia.org/wiki/F-22_(戦闘機)

2016/4/24(日) 午前 10:28ogw*og*2