Components Compressor: Axial, 3 stage fan, 6 compressor stage Combustors: Annular Turbine: 1 stage high pressureturbine, 1 stage low pressure turbine Performance Maximum power output: 49kN/5,000 kg (11,023 pounds) Overall pressure ratio: 26:1 Turbine inlet temperature: 1,600 °C Thrust-to-weight ratio: 7.8:1
2016/4/24(日) 午前 9:09
Now the power output may not look much to write home about but if you consider the size which is only 0.6 in diameter and 3 m in length with a thrust to weight ratio of 7.8:1 and a overall pressure ratio of 26:1 now that is what you call a spiffy little engine.
2016/4/24(日) 午前 9:10
The secret behind the size verses power is hidden behind the turbine inlet temperature which can go up to 1,600°C which is unusually high by around 200°C compared to other jet engines which can only be achieved by using ceramic composite material.
コメント(12)
unveils X2 Stealth Fighter Prototype
http://www.realitymod.com/forum/f22-military-technology/140433-japan-unveils-x2-stealth-fighter-prototype.html
2016/4/24(日) 午前 8:53
Japanese Mitsubishi X2 Stealth Aircraft News
https://www.sinodefenceforum.com/japanese-mitsubishi-x2-stealth-aircraft-news.t7948/page-2
2016/4/24(日) 午前 9:06
Here are the specs for the XF5 engine.
General characteristics
Type: Afterburning Turbofan
Length: 3 m
Diameter: 0.6 m
Dry weight: 644 kg
https://www.sinodefenceforum.com/japanese-mitsubishi-x2-stealth-aircraft-news.t7948/page-2
2016/4/24(日) 午前 9:08
Components
Compressor: Axial, 3 stage fan, 6 compressor stage
Combustors: Annular
Turbine: 1 stage high pressure turbine, 1 stage low pressure turbine
Performance
Maximum power output: 49kN/5,000 kg (11,023 pounds)
Overall pressure ratio: 26:1
Turbine inlet temperature: 1,600 °C
Thrust-to-weight ratio: 7.8:1
2016/4/24(日) 午前 9:09
Now the power output may not look much to write home about but if you consider the size which is only 0.6 in diameter and 3 m in length with a thrust to weight ratio of 7.8:1 and a overall pressure ratio of 26:1 now that is what you call a spiffy little engine.
2016/4/24(日) 午前 9:10
The secret behind the size verses power is hidden behind the turbine inlet temperature which can go up to 1,600°C which is unusually high by around 200°C compared to other jet engines which can only be achieved by using ceramic composite material.
2016/4/24(日) 午前 9:10
F-22A戦闘機は
Ⅰ:ステルス性(レーダーに映りにくい
Ⅱ:燃料を食うアフターバーナー無しで、超音速巡航可能
Ⅲ:運動性能にも優れている
③中国、ロシアも対抗機の開発を進めている
④研究開発から10年が経ち、6代目の開発官はこれまでの経緯から“米国は核となる技術は絶対に渡さない”と断言する。
http://blog.zaq.ne.jp/martyakunblog/archive/200910/1
2016/4/24(日) 午前 9:41
ミリタリー AB
全長 直経 重量 パワー パワー
XF5-1(日本) 約3.0 約0.6 0.64t 3.5t 5.0t
F414(米GE) 3.91 0.89 1.0t 5.6t 10t
EJ200(欧ETJ) 4.0 0.74 0.99t 6.1t 9.0t
F110(米GE) 4.63 1.18 1.78t 7.7t 13.0t
ネ20(日本) 2.70 0.62 0.47t 0.47t -
2016/4/24(日) 午前 9:44
F119やF135は最初から諦めています。
2007年の世界での航空機エンジン製造シェアです。
GE(米)25.6% R&R(英)20.8% P&W(米)18.5%
IHI様(日)3.7% KHI様(日)0.9% MHI様(日)0.6%
すみませんが、これだけ差が付くと苦笑しか出てきません。逆に、よくぞ生き延びていると感心してしまいます(^^;)
2016/4/24(日) 午前 9:45
①読売新聞様の記事でも出ましたが、F22用エンジンのF119の開発には国から1兆円の予算が出ました。
②日本では不可能でしょう。5000億円で12t級が出来ないかな?
③EJ200のライセンス生産が可能ならば、最有力なのですが。
せめて次世代エンジンで共同開発に持ち込めれば、ありがたいですが、無理な気もします
2016/4/24(日) 午前 9:46
F135
推力
28,000 lbf (128.1 kN) 中間推力
43,000 lbf (191.35 kN) 最大推力
https://ja.wikipedia.org/wiki/プラット・アンド・ホイットニー_F135
2016/4/24(日) 午前 10:07
F119 engine
F22
https://ja.wikipedia.org/wiki/F-22_(戦闘機)
2016/4/24(日) 午前 10:28