http://www.enpinfo.com/Engine/Tech/Run/200706/13563_2.html
ここから見抜くことができて、CO電位の計算する電圧の微小な変化、息の濃度を混合することに対して著しい影響を生むことができて、 同時に変えたのがパルスの時間を噴出するのが空気の流量計の信号と(当然に数値に参加するその他があります)に値して、息の濃度を混合する変化が総合的に作用の結果だと説明します。人員を補修してもしこのような認識がないならば、ただただある1の動態をよく考慮して数値に参加して、もちろん不得要領で、ましてこの車の元からある空気の流量計の信号は高すぎません。実行する証明、 ベンツ車は結んで速く工業状況の空気の流量計の信号を怠けて、 12-17Kg/h範囲の内で、すべて正常で、肝心な点は息の精確な調整を混合することにあります。
例の3、1台のWの140車台S320は疾走して乗用車、エンジンが機械油を抜かして工場に入って検査・修理をするためです。完成の後で試運転して、熱の車の後で速く少し震えて、急速に焼き戻しが現れることを怠けます。 石油の圧力を検査しておよび火をつけて素子を結びます皆正常です。
From this may see, the CO potentiometer voltage small change, could have the remarkable influence to the mixture strength, simultaneously changed also has the spraying pulse time and the air-flow meter signal value (certainly also has other parameter values), the showing mixture strength's change was the combined action result. If the servicemen do not have this kind of understanding, only considers some dynamic parameter value solely, certainly misses the point, moreover this vehicle original air-flow meter signal and the agonic are high. The practice proved that runs quickly the vehicle is the idling regime operating mode air-flow meter signal, in the 12-17Kg/h scope, is normal, the key lies in the mixture air the fine adjustment. Example three, W140 chassis S320 run quickly the passenger vehicle, because the engine leaks the machine oil to enter the factory overhaul. After completing tests a car, after hot vehicle, the idling regime vibrates, the acceleration to present the tempering slightly. The inspection fuel pressure and the ignition system part are normal.
故障の病状から、と見にきて息のどうしてもまばらな可能性を混合するのはわりに大きいです。 SARTもとの工場につながって計を検査・測定して診断から行って、 S級の140033の車のモデルを選んで、ガソリン機関システムの中で “HFM/ME”のコントロールのユニットをクリックして、故障の情報を検索して、多数の記憶性故障のコードがあって、 一掃した後に再び運行するエンジン、故障は元どおりです。 “Actual Values”の機能をクリックして、もし関連している動態のデータフローは3示した事を表ならば。見る値打ちがあり火をつける早めの角と節の気門の角度のこの2つの参の数値に着いて、以前の経験と比較する相違がわりに大きいことに値します。 その他に、データフローの中で酸素のセンサーの信号のパラメーターがなくて、これは配置するべきな石油/火をつけるコントロール・システムが輪の混合の息のコントロールの方式をつけるためためで、車もCO電位を設けていないで計算します。
Looking from the breakdown symptom with, the mixture air thin possibility is big. Connects the SART original factory instrumentation to carry on from the diagnosis, chooses the S level 140033 vehicle types, clicks on “HFM/ME” in the gasoline engine system the control unit, the inquiry breakdown information, has many memory breakdown codes, after eliminating, revolves the engine, the breakdown still. The click “Actual Values” the function, related dynamic data stream as shown in Table three. May see the ignition angle of advance and damper angle these two parameter values, compare the difference with the former empirical value to be big. Moreover, does not have the oxygen sensor signal parameter in the data stream, this is because of this disposition fuel oil/ignition control system for split-ring's mixture control way, the vehicles has not established the CO potentiometer.
このためにエンジンのコントロールのユニットの診断するメニューの中で、 “control module adaptation”の機能の項をクリックして、その中の “self-adaptation boot strapping”の子の機能を選んで、インターフェースの注意によって、アクセルの踏み板の位置のセンサーと電子節の気門に対して設定を初期化することを行って、完成はその後運行するエンジンは試運転して、怠けて速く安定になって、しかし急速にまた少し焼き戻しの現象があって、排気ガスを測量するのはどうしてもまばらです。そこでCOに対して修理してちょうど調整を行うことを決定します。 “control module adaptation”の機能の項の中で、選択 “2. Correction program”子プロジェクト、COに入ってちょうど調整のインターフェースを修理します。この時COが修理するのはちょうど0.45msで、“↑”の矢じりをクリックして、次第に増加してちょうど修理して、 同時に排気ガス計の指標の変化を観察して、至って基準に達して、この時COは修理してちょうど調整して0.90msになります。故障はこれで徹底的に解決します。
Therefore in engine control unit diagnosis menu, click “control module adaptation” function item, choice “self-adaptation boot strapping” the sub-function, according to the contact surface prompt, carries on the initialization hypothesis to the accelerator pedal position transducer and the electronic damper, after completing, revolves the engine run, the idling regime becomes steady, but accelerates also slightly to have the tempering phenomenon, the survey exhaust is thin. Therefore the decision makes the adjustment to the CO corrected value. In “control module adaptation” in function item, choice “2. Correction program” the sub-item, enters the CO corrected value adjustment contact surface. This time's CO corrected value is 0.45ms, the click “↑” the arrow, increases the corrected value gradually, simultaneously observes the exhaust meter's target change, until the standards, this time's CO corrected value adjustment is 0.90ms. Breakdown hence thorough settlement.
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原因は「ACFバルブホースの外れ」
http://blogs.yahoo.co.jp/tomokyutaro/27249551.html
VW ゴルフⅣ(GTIターボ) エンジンチェックランプ点灯修理
http://blogs.yahoo.co.jp/porche964_rs/53050660.html
2009/6/6(土) 午後 4:54返信する
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http://www.enpinfo.com/Engine/Tech/Run/200706/13563_2.html 類似する故障は筆者は処理してあまりに多く起きて、ほぼすべて満足する結果を得て、あれらは空気の流量のセンサーの信号の偏差が修理する車を送るため、今なおすべて使うのがとても良いです。更に改めて考えたのは、ベンツの先進的なME型のエンジンの管理システム、依然として開環とクローズの2種類の混合の息のコントロールの方式を採用して、或いは、ベンツ車は息のクローズのコントロールを混合する
2009/6/6(土) 午後 5:01 [ 車QF ]
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