tas-net-2の日記

自動車整備、修理対応

DATA: -3

DATA: -3 - 車QF - Yahoo!ブログ

http://www.enpinfo.com/Engine/Tech/Run/200706/13563_2.html

類似する故障は筆者は処理してあまりに多く起きて、ほぼすべて満足する結果を得て、あれらは空気の流量のセンサーの信号の偏差が修理する車を送るため、今なおすべて使うのがとても良いです。更に改めて考えたのは、ベンツの先進的なME型のエンジンの管理システム、依然として開環とクローズの2種類の混合の息のコントロールの方式を採用して、或いは、ベンツ車は息のクローズのコントロールを混合することをべつに結びなくて、定義は最優秀発動の機械設備と電力設備の訴える形式のため、相反して、メーカーはもしかすると開環のコントロールの方式を思い付いて、更に広範に複雑で変化が多い外部の要素に適応することができて、全世界の市場ニーズを満たします。

The similar breakdown author processes are excessively many, basically obtains satisfaction result, but because these the air flow sensor deviation of signal sends to repair the vehicles, use until now are very good. Those who make one reconsider, runs quickly the advanced ME engine management system management system, still uses the split-ring and the closed loop two mixture air control mode, or, runs quickly Che Xibing not the mixture air closed-loop control, defines for the best engine electrically controlled form, perhaps on the contrary, the factory thought that split-ring's control mode, can widely adapt the complicated and diversified extraneous factor, satisfies global the market demand.

类似的故障?剩者处理过多起,基本上都得到满意的结果,而那些因空气流量传感器信号偏差送修的车辆,至今使用得都很好。更令人反思的是,奔驰先进的ME型发动机管理系统,依然采用开环和闭环?姶种混合气的控制方式,或者说,奔驰车系并没有把混合气的闭环控制,定义为最佳的发动机电控形式,相反,厂家或许想到开环的控制方式,能够更广泛地?疔应复杂多变的外界因素,满足全球的市场需求。

いわゆる本当の知識は実践から生まれて、自動車はこの業界を補修して、永遠に理論と実践が完璧に結び付けることを必要として、実行していないで検証する理論は推量ですと言えることしかできません。どんな原因が疾走して空気の流量計誤りの理解が存在しますに対してみんなを招くので、筆者は主に両方の要素があると思って、1つはベンツのもとの工場が計を検査・測定するのが高価で、たくさんの需要は計の専用の機能の処理の故障を検査・測定して、解決が得られないで、影響して業界の全体の水準を補修します;2は通用する教科書の中で知識でベンツ車の学部の仕事の原理を理解するので、ただ空気の流量計だけに分かってニュース訴えるエンジンシステムの主要な電気の素子の1つとして、その信号はパルスの決定的な作用を噴出すること時間からに対して、しかし工業状況の空気の流量計の信号を怠けるのが速く(しかも基準と称するのが値します)に値することを知らないで、完全に決して空気の流量計の自身にかかりなくて、息COをでしで混合するのは値とニュース訴えるシステムを調整します適応してから密接な関係が存在することに値します。

So-called practices the true knowledge, the automobile services this profession, forever needs the theory and the practice unifies perfectly, has not practiced the confirmation the theory only to be able to be conjectures. Is any reason causes everybody to run quickly the air-flow meter existence wrong understanding, the author thought that mainly has two aspect factors; first, runs quickly the original factory instrumentation to be expensive, many need instrumentation special-purpose function processing the breakdown, cannot be solved, affects to the service profession entire standard; Second, by the general textbook in the knowledge understood that runs quickly Che Xi the principle of work, only understood that the air-flow meter takes one of electrically controlled engine system main electrical elements, its signal to sprays the pulse time decisive function, but actually does not know the idling regime operating mode the air-flow meter signal value (and is called datum value), is decided not completely by the air-flow meter itself, but is and the mixture air CO adjustment value and the electrically controlled system auto-adapted value existence close relationship.


正所谓实践出真知,汽车维修这个行业,永远需要理论和实践完美地结合,没有实践验证的理论只能算是臆断。是什么原因导致大家对奔驰空气流量计存在错误的理解,?剩者认为主要有?姶方面因素,一是奔驰原厂检测仪昂贵,许多需要检测仪专用功能处理的故障,得不到解决,影?技到维修行业的整个水准;二是以通用教科书中知识来理解奔驰车系的工作原理,只明白空气流量计作为电控发动机系统主要的电气元件之一,其信号对喷射脉冲时间起着决定性的作用,但却不知道怠速工况的空气流量计信号值(且称为基准值),并不完全取决于空气流量计本身,而是与混合气CO调整值和电控系统自?疔应值存在密切的关系。


最後、疾走してニュース訴える石油が系統的なCOを噴出して修理してちょうどとを調整することを少し総括するのは適応してから初期化の方法に値します。まず、はっきり理解して、LHHFMとMEこの3種類のエンジンのコントロール・システム、すべて開環あるいはクローズの2種類の混合の息のコントロールの方式が存在して、排気管の上で酸素のセンサーをインストールしてよく知っているかどうかを見てみます。クローズシステムはCOを備えないでちょうどの調整の機能を修理して、専用の検査・測定する計の“Self-adaptation”の機能を使うことしかできなくて、値の初期化の設定に適応してから行います;開環システムは設定を初期化することを行うことができるだけではなくて、同時にCOを持ってちょうど調整の機能を修理して、もし配置は車の上に計算する(通常LH型を指します)CO電位があるならば、直接調整を行うことができて、CO電位を配置していないで計算して、専用の検査・測定する計の“Correction program”の機能を使うことしかできなくて、変化は塗って量のパルスの時間が修正を行うことを噴き出します。

Finally, summarizes runs quickly the electrically controlled fuel injection system CO corrected value adjustment and the auto-adapted value initialization method. First, must realize clearly, LH, HFM and the ME these 3 kind of engine control system, has the split-ring or the closed loop two mixture air control mode, has a look at on the exhaust pipe whether to install the oxygen sensor to be clear. The closed-loop system does not have the CO corrected value adjustment function, can only use the special-purpose instrumentation “Self-adaptation” the function, carries on the auto-adapted value the initialization hypothesis; The open system not can only carry on the initialization hypothesis, simultaneously has the CO corrected value adjustment function, if on the vehicles the disposition has the CO potentiometer (usually to refer to LH), may make the adjustment directly, has not disposed the CO potentiometer, then can only use the special-purpose instrumentation “Correction program” the function, the change distributive value's pulse time carries on the revision.

 

 

 コメント(5)

  

顔アイコン

スロットルアクチュエーター
BZ:
アイドリング時のエンジン回転が不安定、エンジンからくる不快な不規則振動
・信号待ちで突然のエンスト、ひどくなると走行中にエンスト
・ASR異常警告灯の点灯(アイドリング回転が上がり、アクセルを踏んでもスピードが出ない)
・発進時のもたつきやビビリ
・空ぶかししたときエンジン回転がすーっと落ちない
http://blogs.yahoo.co.jp/amg_cl600_70/37977245.html

2009/6/6(土) 午後 5:05ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

トヨタ セルシオ エンジン不調
http://blogs.yahoo.co.jp/ks1106spiderman/1099329.html
ISCV:Re: DVVT関係のデータ>L900Sの件感:2006/ 8/23 4:45 [ No.657 / 944 ]
http://blogs.yahoo.co.jp/tas_net/6760001.html

2009/6/6(土) 午後 5:09ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

最后,总结一下奔驰电控燃油喷射系统CO修正值调整和自?疔应值初始化的方法。首先,要清楚地认识到,LHHFM及ME这3种发动机控制系统,都存在开环或闭环?姶种混合气的控制方式,看看排气管上是否安装?椴传感器就清楚了。闭环系统不具备CO修正值的调整功能,只能使用专用检测仪的“Self-adaptation”功能,进行自?疔应值的初始化设定;开环系统不仅能够进行初始化设定,同时具有CO修正值调整功能,如果车辆上配置有CO电位计(通常指LH型),可直接进行调整,未配置CO电位计,则只能使用专用检测仪的“Correction program”功能,改变喷油量的脉冲时间进行修正。

2009/6/6(土) 午後 5:15ogw*og*2返信する

  

顔アイコン

Mercedes-Benz Driveability:
Evaluating Electronic Engine Controls

http://www.continentalimports.com/ser_ic20134.html

2009/6/7(日) 午後 3:36ogw*og*2返信する

 

トラックバック先の記事