tas-net-2の日記

自動車整備、修理対応

Tire wear chart:タイヤ摩耗分類:異常摩耗:早期摩耗:wheel alignment:CCK:toe-in:bump:rebound:production date:WKYY:

Tire wear chart:タイヤ摩耗分類:異常摩耗:早期摩耗:wheel alignment:CCK:toe-in:bump:rebound:production date:WKYY: - 車QF - Yahoo!ブログ

イメージ 1

イメージ 2

イメージ 3

イメージ 4

イメージ 5

イメージ 6

イメージ 7

イメージ 8

イメージ 9

イメージ 10

イメージ 11

Tire wear chart:タイヤ摩耗分類:異常摩耗:早期摩耗:toe-in:production date:WKYY:
wheel alignment:CCK:bump:rebound:


Posted with my Droid EO Forum App
http://www.expeditersonline.com/forum/truck-talk/51115-tire-wear-w-photo.html

That wear pattern is called "rivering" for the river-like flow of the wear around the tire.


toe-in
Toe 変化
0.1度(6分程度)の数値変化が、ハンドリング特性に大きく影響するとの、資料もあるようだ。

現車ではどの程度の基準値でどの程度の許容範囲(許容値)となっているのであろうか。

トーインでは、日本の基準は 0+-5mmが長く使われてきた。 外車の一部からその基準は、
例外規定から徐々に個別基準が容認されつつある。



bump: 圧縮、乗り上げ

rebound:伸び、Jump





production date:WKYY:

BS:

Yokohama:YYY2207


Dunlop: X1215:WK YY

Toko: AB CD EFG WK YY
plant size design



BF goodrich




http://www.forumosa.com/taiwan/viewtopic.php?t=84573

Tire buying checklist for you guys.

1- Brand and model (ex: Michelin PE2)
2- correct tire size for your wheels. (example: 215/45-17....stick to OEM tire sizes or risk having fitment issues relating to your wheels width)
3- Place of production (France, Japan, Brazil, Thailand...) Must be written on tire.*
4- Date of production (week number and last two digits of year. example: 2709 means...27th week of 2009.)**

 

 

 

 

 コメント(80)

  

顔アイコン

El Nino

the ~
エルニーニョ

ロスビー波 - Wikipedia
ja.wikipedia.org/wiki/ロスビー波
大気中のロスビー波(ロスビーは、Rossby wave)は、大陸・海洋の温度差や地形の 高低差などによって大気が揺すぶられて生じる自由振動の波の一つで、地球大気、 惑星大気で見られる大気波である。また、ロスビー波はベータ効果を復元力とする波で ある。

2015/1/10(土) 午前 8:11ogw*og*2

  

顔アイコン

Measuring Tire Tread Depth with a Coin

http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=51


平均して摩耗していると、タイヤは長く乗れる。
タイヤの摩耗は運転の条件でも異なる。(過度な負荷はさける、
急発進、加速、制動を少なく、空気圧は適切に留意して対応を)

2015/1/10(土) 午前 8:24ogw*og*2

  

顔アイコン

4)のこぎり歯状摩耗

タイヤ・トレッドのパターンがプロック状になって
いるタイヤにおいては、のこぎり歯状摩耗を起こす
ことが多くあります。特に舗装道路を多く走行する
と、設置したブロックが離れる瞬問に路面に対しス
リップするので最後に路面を離れる部分が摩耗しま
す。
極端な、のこぎり歯状摩耗を発生する原因としては
、ホイール・ベアリングのガタ、トーインの不良、
マイナス・キャスタまたは左右不等キャスタ、ホイ
ール・バランスの不良、ターニング・ラジアスの不
良によるものなどがあります。

http://lead-auto.co.jp/hoill/hoill3.htm

2015/1/10(土) 午前 8:49ogw*og*2

  

顔アイコン

Uneven Tire Wear

http://besttoddlertoys.eu/tag/uneven-tire-wear

2015/1/10(土) 午前 9:26ogw*og*2

  

顔アイコン

異常発熱でのバースト、損傷
ブレーキの引きずり状態が長時間連続しておきると、軽微でも
その熱の影響が他に及び火災、タイヤの損傷への恐れもある。
触媒周辺は断熱対策はされているが、想定外の状況が発生すると
それらも火災などの恐れもある。

タイヤの損傷は摩耗だけではなくて、タイヤの変形、劣化に伴うクラックなども重大事故につながる恐れもある。

タイヤの空気圧、状態は安全運転には大切で、慣れは禁物なのだろう日ごろから、走行前に点検するようにしたいものだ。

2015/1/10(土) 午前 9:45ogw*og*2

  

顔アイコン

It’s not in the texbooks…

http://blog.autospeed.com/category/automotive-technologies/handling/

2015/1/10(土) 午後 3:17ogw*og*2

  

顔アイコン

How the KW V3 Shock Works
the KW V3 Shockの働きかた(作動状態)

http://robrobinette.com/S2000KWV3.htm

2015/1/11(日) 午前 6:28ogw*og*2

  

顔アイコン

Jounce:Bump:rebound

Jounce:Bump:

JounceをBumpとして使っている例もあった。



rebound

2015/1/11(日) 午前 6:29ogw*og*2

  

顔アイコン

EK9

手を離すと左に流れていく

シートに60キロを超える漬物石が
http://www.hinata.jp/ek9/c01.html


最終、タイヤ交換で改善へ

2015/1/14(水) 午後 4:54ogw*og*2

  

顔アイコン

糸】を使ったホイールアライメント - フレームショップオオニシ
www.fs-ohnishi.com/ito.htm
簡易的なアライメント調整ですがアライメントの基礎がたくさん盛り込まれています。 ... ホイールアライメントを測定するのに決して高価なテスタは必要でないと教則本【完結編】 にも紹介しています。 身近な道具【糸】や【水準 ... 細かく何度、何分と知る必要があれば 次の方法で測定します。 ... 上記計算式【Excel】をご希望ですとお問い合わせください。


http://www.fs-ohnishi.com/ito.htm

2015/1/14(水) 午後 5:03ogw*og*2

  

顔アイコン

What kinds of abnormal tire wear occur and what causes them?

http://www.crown-motors.com/eng/aftersales/tips.aspx

2015/2/28(土) 午前 10:42ogw*og*2

  

顔アイコン

Abnormal Wear on Tires-2009 IS 250 Just bought a used IS250 from the dealership and after the first oil change and found out there is abnormal wear and tear on our front two tires. Read more: http://www.clublexus.com/forums/is-second-generation/699577-abnormal-wear-on-tires-2009-is-250-a.html#ixzz3T07enn5b

2015/2/28(土) 午前 11:00ogw*og*2

  

顔アイコン

After going through this forum is seems as if there are a few other members having this issue as well. Just wanted to confirm the issue was an alignment problem. If it is, how often do you all suggest I get an alignmnent? Please help with any suggestions, as this is just a daily driver and I would like to avoid having the replace my tires every few months....

2015/2/28(土) 午前 11:01ogw*og*2

  

顔アイコン

This whole problem really sucks as the dealerships isnt willing to cover anything even though we just purchased the vehicle 2 months ago and now we have to fork out the cash for brand new tires and an alignment.

2015/2/28(土) 午前 11:02ogw*og*2

  

顔アイコン

ouch, for sure not normal. I would get the alignment checked. See if the dealer you bought it from can verify the alignment is in spec and if not re-align it.

Read more: http://www.clublexus.com/forums/is-second-generation/699577-abnormal-wear-on-tires-2009-is-250-a.html#ixzz3T08m9Nvo

2015/2/28(土) 午前 11:04ogw*og*2

  

顔アイコン

さて、私からそれを買った男はバディの店で2ファルケンタイヤと300ドルのためのアラインメントでそれをフックすることができます...私はこれが唯一の配向パターニングの問題、他のではない何かで期待しています。 私はファイアストンから生涯整列に投資すべきかどうかはまた好奇心

2015/2/28(土) 午前 11:07ogw*og*2

  

顔アイコン

Well the guy I bought it from can hook it up with 2 falken tires and alignment for $300 at a buddy's shop... I am hoping this is only an aligment issue and not something else.

I am also curious if i should invest in a lifetime alignment from Firestone

2015/2/28(土) 午前 11:08ogw*og*2

  

顔アイコン

私は、内側のフロントタイヤの不均一なトレッド摩耗を持っているが、それはあなたがしているよう患部見ていません。聖なる。

I have uneven tread wear for the inner front tires but it doesn't look as diseased as your's(you're). holy.

2015/2/28(土) 午前 11:13ogw*og*2

  

顔アイコン

there is something seriously wrong with those tires or the roads you're driving on.

Read more: http://www.clublexus.com/forums/is-second-generation/699577-abnormal-wear-on-tires-2009-is-250-a.html#ixzz3T0BIMQkU

2015/2/28(土) 午前 11:14ogw*og*2

  

顔アイコン

それがあっても、異常なトレッド摩耗の問題のように見えない.........何かがトレッドを咬じいったようにもみえる。

(誰かがあなたのトレッドをオフ噛むよりのように見えます...)


that doesn't even look like abnormal tread wear issue.........looks more like someone chewed off your tread...

2015/2/28(土) 午前 11:22ogw*og*2

  

顔アイコン

そのありえないが、位置合わせの問題は本当に...それらのタイヤはジャンクです。ミシュランA / Sタイヤは、彼らがにインストールされている車に関係なく、そのような「チャンク」、ように見える。私はそれらを交換、アライメントを行い、先に進むだろう。

実際、それはアライメントではない。タイヤの品質が悪い。

某タイヤに交換して、アライメントを行い、運転してみるとよい

That isnt an alignment issue really... those tires are junk. The Michelin A/S tires seem to "chunk" like that, no matter what car they are installed on. I would replace them, and do an alignment, and move on.

2015/2/28(土) 午前 11:33ogw*og*2

  

顔アイコン

これは、有効期限の切れたタイヤ..と本物の異常摩耗のように見えます..

これは、期限切れタイヤで、まさに異常摩耗のようだ

It looks like expired tires.. and real abnormal wear..

2015/2/28(土) 午前 11:37ogw*og*2

  

顔アイコン

今では異常摩耗であり、さらに位置合わせに関係していない可能性があります。ただcraptasticタイヤとそれらのインフレのPSIである可能性があります。しかし、私はしかし、できるだけ早くタイヤを交換し、すべての拠点をカバーするためのアラインメントを得る推薦する。また、整列する前にこれらのホイールは削除していると、タイヤがそれらのタイヤに擦れが発生する可能性のある破片のためにホイールの井戸をチェック。 GL!

2015/2/28(土) 午前 11:40ogw*og*2

  

顔アイコン

NOW THAT is abnormal wear, and might not even be related to the alignment. Could just be craptastic tires and the PSI of inflation in them. BUT, I would however recommend replacing the tires ASAP and getting the alignment to cover ALL your bases. Also, before the alignment have those wheels removed and check the wheel wells for any debris that could cause tire rubbing on those tires.

GL!

2015/2/28(土) 午前 11:41ogw*og*2

  

顔アイコン

craptastic

出典:『Wiktionary』 (2014/03/26 23:08 UTC 版)
語源

crap + -tastic
形容詞

craptastic (comparative more craptastic, superlative most craptastic)
(slang, vulgar) Intended to be perceived as fantastic, but actually of extremely poor quality.
That was the most craptastic movie I've ever seen!
2000, Maximum PC, Vol. 5, No. 9 (September 2000)
We also received a new logo for products that are craptastic to the nth power. Behold the Lick Ass award.

2015/2/28(土) 午前 11:44ogw*og*2

  

顔アイコン

2003, Kevin J. Maroney, in rec.games.board [1]
I've seen far too many games in the American market which have what I consider to be interesting themes wedded to craptastic mechanisms [...]
2004, Thomas J. Theobald, in borland.public.off-topic [2]
If the GOP were to start acting like it cared (かつ yes, I believe it is their responsibility at this point, given the ultra-craptastic record they've displayed over these last four years), there might be some hope.

2015/2/28(土) 午前 11:45ogw*og*2

  

顔アイコン

2005, Steve Bass PC Annoyances
"The unofficial story, according to one source, is that the BBC's charter prevents it from “shower[ing] their viewers with craptastic ads [...]" —
同意語
craptabulous, craptacular

2015/2/28(土) 午前 11:45ogw*og*2

  

顔アイコン

we totally shouldを訳してください!それいいじゃん!とかやろうよ!It ...
detail.chiebukuro.yahoo.co.jp/qa/question_detail/q1245520692
That's craptasticとかも、CrappyとFantasticがくっついちゃった形で、そりゃあくそ やばいね、と言う感じですが、あくまでネガティブな意味で、皮肉っぽく言ってる感じです 。 ご参考まで。 補足:Yesよりも強いですね。Totallyだからまったくよね!

2015/2/28(土) 午前 11:49ogw*og*2

  

顔アイコン

-tastic

出典:『Wiktionary』 (2014/09/02 07:13 UTC 版)
語源

Back-formation from fantastic.
接尾辞

-tastic
(slang) Fantastic; used to form adjectives conveying praise or celebration.
(slang) Fantastic; used sarcastically.
派生語
(conveying praise): funtastic, laughtastic
(sarcastic): craptastic, shitastic, shittastic, chavtastic

2015/2/28(土) 午前 11:53ogw*og*2

  

顔アイコン

crap
音節crap 発音記号/krˈ??p/ 《卑語》
【名詞】

1

【不可算名詞】 くそ.


2

[a crap] 排便.
用例 have [take] a crap 排便する.


3

【不可算名詞】 たわごと; うそ.
用例 Cut the crap. 黙れ, つまらないことを言うな.


4

【不可算名詞】 くず,がらくた.

【動詞】 【自動詞】
排便する.
【間投詞】
ばかな!, ばかばかしい!

2015/2/28(土) 午前 11:55ogw*og*2

  

顔アイコン

craptastic tires
安っぽいタイヤ?

2015/2/28(土) 午後 0:02ogw*og*2

  

顔アイコン

膨張したソフトコンパウンドミシュランタイヤと積極的な峡谷(駆動)運転の下での(ミックス)複合された(の)ように見える。

Looks like a mix of under inflated soft compound Michelin tires and aggressive canyon driving.

2015/2/28(土) 午後 0:07ogw*og*2

  

顔アイコン

私は同じタイヤを持っている、これは私に起こったことはありません。私は、ファイアストンの生涯栄養物を得ることをお勧めします(あなたがお住まいの地域の1を持っている場合)、彼らがこのような被害をカバーするので、あなたが(6ヶ月間隔で)最新あなたの栄養物がある場合はコストコから新しいタイヤになるだろう。あなたはタイヤでこれを見ることはないはずです。唯一の小さな塊が原因道路状況のたまに落ちるでしょう。 夜PSコストコが原因我々のクルマであるキャンバーキットのフロントタイヤのコストを削減します。私は通常、50パーセントオフのタイヤを得るプラス割引は同時に起こっている何でも。

2015/2/28(土) 午後 0:10ogw*og*2

  

顔アイコン

i have the same tires and this never happened to me. i would recommend getting the lifetime aliment at Firestone, get new tires from Costco (if you have one in your area) because they cover damage like this if you have your aliment up to date( at 6 month intervals).

you should never see this on a tire. only small chunks will fall off once in a while because of road conditions.

2015/2/28(土) 午後 0:17ogw*og*2

  

顔アイコン

Night

P.S costco will reduce the cost of the front tires because of the camber kit that is on our cars. i normally get the tires 50% off plus whatever the discounts are happening at the time.

2015/2/28(土) 午後 0:17ogw*og*2

  

顔アイコン

それは、ひどいようだね

かつて、そんなの見たことないよ

That looks terrible...

Never seen anything like that before.

2015/2/28(土) 午後 0:22ogw*og*2

  

顔アイコン

すべての返信みんな...****のためのおかげで私を強調されている... 私はタイヤ/アライメントが今度の週末に行わ取得するつもりです。先週末にそれを行うにはあるとしたが忙しいに着いた。 君たちの一部が述べたようにしかし、これはスーパーの異常とあなたたちの中にはこのようなものを見たことがないです。あなたは私が、私はちょうど2ヶ月前に販売店からこの車を買ったときにこれを修正するためのポケットから支払うべきであると思いますか?

2015/2/28(土) 午後 0:38ogw*og*2

  

顔アイコン

thanks for all the replies everyone... **** has been stressing me out...

I am going to get the tires/alignment done this coming weekend. Was suppose to do it last weekend but got to busy.

But as some of you guys stated, this is super abnormal and some of you guys have not seen anything like this. Do you think I should be paying out of pocket to fix this when I just bought this car from the dealership two months ago?

2015/2/28(土) 午後 0:39ogw*og*2

  

顔アイコン

それはそれだろう、CPOの車両であることが起こるではないでしょうか?

It would not happen to be a CPO vehicle, would it?

2015/2/28(土) 午後 0:47ogw*og*2

  

顔アイコン

CPO Vehicle
アメリカでメーカーが保証する中古車のことを「CPO車」
Certified Pre-Owned Car/Vehicleと呼んでいます。

これは主にリース車など契約期間が切れて戻ってきた車を
念入りにチェックして再度市場に売りに出す時に使います。

中古車市場に出すにあたり、普通のいわゆる「中古車」Used Carと差別化を図るために
生まれた言葉のようですね。


http://californialife.blog42.fc2.com/category4-2.html

2015/2/28(土) 午後 0:48ogw*og*2

  

顔アイコン

Kelley Blue Book
車を扱っている業者のほぼ100%が参考にしているのが、80年の歴史がある
この会社。中古車売買の広告にも「KBBではいくら」などとよく引き合いに
出されます。新車&中古車の市場価格などがわかります。

http://californialife.blog42.fc2.com/category4-2.html

2015/2/28(土) 午後 0:52ogw*og*2

  

顔アイコン

一番安い車は --- '82 Volvo Station wagon, needs a little work, runs good,
$1,000/ obo. --- でした。

oboというのは”or best offer”の略で「応交渉」「応相談」というような
意味(一応金額は提示してあるが、「交渉次第でそれ以下にも・・・」と
いうような意味です。

”needs a little work”とありますが、”little”じゃないことも十分
考えられるかも? 1982年モデルなので24年前!日本では
とっくに廃車になっていますよね?


http://californialife.blog42.fc2.com/category4-2.html

2015/2/28(土) 午後 0:54ogw*og*2

  

顔アイコン

一番高い車は --- '00 Mercedes-Benz SLK230, excellent condition, automatic,
6-CD changer, power everything, AC,
$19, 995. 408-xxx-xxxx See At CarFaire Sat. & Sun. Harbor High, Soquel Ave. S.C.

電話番号が市外(San Jose)なのでおそらく業者だと思います。

2015/2/28(土) 午後 0:55ogw*og*2

  

顔アイコン

2013年米国自動車耐久品質調査(VDS) | J.D. Power
europe.jdpower.com/.../2013-U.S.-Vehicle-Dependability-Study-ja
2013年2月13日 ... ... ことが、 J.D. パワー・アンド・アソシエイツ2013年米国自動車耐久品質調査SM( Vehicle Dependability Study、略称VDS)によって明らかになった。 ... 中古の乗用車 やライト・トラック、クロスオーバー、SUVを購入するにしろ、3年経過した車をもっと信用 してよいということを意味する。 ... CPO車の購入いかんにかかわらず、検討中のモデル の品質、魅力度、耐久品質の評価はjdpower.comで確認することを勧める。

2015/2/28(土) 午後 0:57ogw*og*2

  

顔アイコン

One Used Michelin Pilot Sport A/S, 275/35/19, 96Y, 4-5/32, Tire # http://www.bestusedtires.com/one-used-michelin-pilot-sport-a-s-275-35-19-96y-4-5-32-tire-14492

2015/2/28(土) 午後 2:51TESHIMAC ]

  

顔アイコン

What kind of tire wear is this? PICTURES ADDED

04-30-2009, 05:24 PM
I am having some tire wear problems on my 96 ZJ. It has a 4.5" lift and 31's. I recently got it aligned. The aligment was not the problem of my tire wear.

I rotated the tires, and it is happening again to the tire on the front passenger side of the jeep.

Here are some pictures:

http://mallcrawlin.com/forum/showthread.php?19479-What-kind-of-tire-wear-is-this-PICTURES-ADDED

2015/2/28(土) 午後 4:04ogw*og*2

  

顔アイコン

I'm thinking its the ball joints. The alignment sheet that I got told me that the stock camber was supposed to be between 6.5 and 7.5, and it got a reading of 5.6. Could this be the cause?

Thanks, any input is appreciated.
Last edited by wdwarriors; 05-05-2009 at 07:46 PM.

2015/2/28(土) 午後 4:07ogw*og*2

  

顔アイコン

Stock キャスターは6.5と7.5の間であるべきである。あなたのリグを持ち上げるされた場合5.6のキャスターは、右についてです。それはキャンバーとして一覧表示行ったこと。

Stock CASTER should be between 6.5 and 7.5. A caster of 5.6 is about right if your rig is lifted. What did it list CAMBER as.

2015/2/28(土) 午後 8:55ogw*og*2

  

顔アイコン

現状のキャスターは


ストックカー(stock car)という語は、本来的には工場出荷時の状態のままなんら改造を加えられていない自動車に付けられるべきものである。しかしながら、今日においては、

http://ja.wikipedia.org/wiki/ストックカー

2015/2/28(土) 午後 9:03ogw*og*2

  

顔アイコン

申し訳ありませんが、私は混同しまった。
ストック·キャンバーは何をすべきですか?

04-30-2009, 05:50 PM
Sorry, I got mixed up. What should the stock camber be?

2015/2/28(土) 午後 9:16ogw*og*2

  

顔アイコン

それが役立つ場合、私のリグは右に引っ張る。


04-30-2009, 05:54 PM
If it helps, my rig pulls to the right.

リグ試験
Rig Test
エンジンの各要素についてそれぞれ独立にその性能や、強度などの特性試験が可能なように設定された試験装置で行われる試験。

2015/2/28(土) 午後 9:25ogw*og*2

  

顔アイコン

私は調整可能なアームが、あまりにも多くのTOEがが問題に追加できる来る前マインはあまりにもそれをやっていた。


04-30-2009, 06:13 PM
Mine was doing it too before I got adjustable arms, too much toe can add to the problem.
96 4.0 ZJ, 4.5in RE coils with Teraflex arms, Yukon gears, ARB front bumper, 33x12.50 M/TR's, homemade OBA setup....

97 with stuff....

2015/2/28(土) 午後 9:36ogw*og*2

  

顔アイコン

キャスターは文句を言わないことのように着用して影響します。そのハードはラグが設計されている方法から言うと、それは過膨張であることができるそのスカラップ、のように見えます。それはキャンバーであった場合、それも外縁に沿って着用するだろう。あなたのTOEがは本当に悪い場合、または、それはスクラブと順番にホップする原因となる。私が最初にあなたのタイヤの空気圧をチェックします。 TEHTOEがが仕様外であったなら、それはトレッドのより上であろう。私は私のBFGのMTとその問題を持っていた、彼らだけではなく、エッジ、全体のトレッド全体にスカラップ

2015/2/28(土) 午後 9:39ogw*og*2

  

顔アイコン

caster wont affect wear like that. Its hard to tell from the way the lugs are designed, but it looks like its scalloping, which can be from overinflation. If it was camber, it would be an even wear along the outer edge. Or if your toe is REALLY bad, it would cause it to scrub and hop in a turn. I would check your tire pressure first. And if teh toe was out of spec, it would be over more of the tread. I had that issue with my BFG MTs, they scalloped across the whole tread, not just the edge.

2015/2/28(土) 午後 9:39ogw*og*2

  

顔アイコン

 キャスターとして、あなたは5.6と低い側のビットですが、キャスターとピニオン角が持ち上げジープ上で互いに戦うことになる、あなたは幸せなメディアを見つける必要があります。アイブ氏は何の問題もここ数年間、私のZJで6*を運営して。また、道路の冠形のアカウントを助けるためにdrvierと助手席側で異なるキャスターを設定するには、お店のために、その珍しいことではない、これはそれがさらにグレードに少し引っ張る可能性があります。通常は0.5の*差も。

2015/2/28(土) 午後 9:40ogw*og*2

  

顔アイコン

As for caster, you are a bit on the low side at 5.6, but caster and pinion angles will fight each other on a lifted jeep and you have to find a happy medium. Ive been running 6* on my ZJ for several years now with no problems. Also, its not uncommon for a shop to set the caster differently on drvier and passenger side to help account for the crowned shape of the road, this can cause it to pull slightly on an even grade. usually only a .5* difference though.

2015/2/28(土) 午後 9:41ogw*og*2

  

顔アイコン

修正し - 私はあなたがキャンバーが意味推測している。


君がキャンバーをにらんでいるとにらんでいる。

Fixed - I'm guessing you meant camber.

2015/2/28(土) 午後 9:53ogw*og*2

  

顔アイコン

yep

04-30-2009, 09:36 PM

最後の画像は、インフレやローテーション(回転)の(欠如)不足以上のように見えます。

The last picture looks like over inflation or lack of rotation.

http://mallcrawlin.com/forum/showthread.php?19479-What-kind-of-tire-wear-is-this-PICTURES-ADDED

2015/2/28(土) 午後 10:18ogw*og*2

  

顔アイコン

 最初の写真は、しかし、ベルトエッジ分離のように見えます。そのこの亀裂がそのので、ズームインので教えて。だったのはちょっと難しいのですか?側壁やラグの間に? Goodyearsは、工場からリブログし、そのタイヤの欠陥を行うために知っている。私はあなたからこれらを買ったタイヤ店に戻って行くと言うと、彼らはあなたを助けることができるかもしれません。グッドイヤーはそれらを取り戻すことがあります。

2015/2/28(土) 午後 10:20ogw*og*2

  

顔アイコン

The first picture looks like belt edge separation however. Its kinda hard to tell however since its so zoomed in. Were is this crack? Sidewall or between the lugs? Goodyears are know to do this and its a tire defect from the factory. I say go back to the tire shop you bought these from and they may be able to help you out. Goodyear may take them back.

2015/2/28(土) 午後 10:20ogw*og*2

  

顔アイコン

If your rig pulls to the right and you have uneven tire wear issues you do have an alignment issue.

I'm guessing it is a toe-in or toe-out problem - probably a toe-out. It may be within "spec" but not good enough. Your alignment shop should have been able to see that it needed ball joints if in fact they are faulty.

2015/2/28(土) 午後 10:22ogw*og*2

  

顔アイコン

The "spec window" is sometimes too large and I have known people to get a little lazy on the alignment machine and say "close enough" when it could be made better. Do you have a print out of all the alignment settings?

To minimize the problem, rotate your tires more frequently putting the right sides on the left to counter the wear.
Thank you to those that serve our country.

2015/2/28(土) 午後 10:22ogw*og*2

  

顔アイコン

If your toe in/out is ok then it looks like an upper ball joint that is bad. You would hear scrubbing at slow turns if your caster was that far out. I had similar wear and it was ball joints.

2015/2/28(土) 午後 10:23ogw*og*2

  

顔アイコン

Ask not what your country can do for you; but what can you do for your country. JFK Jan 20th, 1961

TnT Customs Long Arms, 33" BFG KM2s, Magnum 9k winch, Ready Welder, Custom HP 30/30 front with ARB, Currie HP 9 rear with Detroit

2015/2/28(土) 午後 10:24ogw*og*2

  

顔アイコン

I'm about to replace my ball joints. Not only do I have serious tire wear like yours but I also have bad ass clunking. My alignment is perfect so I know my issue is the ball joints.

The left side is offest by 3/4 degree
the right side is offset by 1 degree

The dilemma I have is either getting adjustable joints or regular ones for replacements. I have BB's and 31's so if anyone has and tips for me, I'll take what the majority rules out on.

2015/2/28(土) 午後 10:25ogw*og*2

  

顔アイコン

Monster do you get clunking under your left foot when turning, or some other condition?

I have all new front end hardware except ball joints and still get occasional clunking like i described when turning from a stop.

2015/2/28(土) 午後 10:26ogw*og*2

  

顔アイコン

“I ask, sir, what is the militia? It is the whole people, except for a few public officials.”- George Mason
"The beauty of the second amendment is that it will not be needed until they try to take it." -Thomas Jefferson
“The great object is that every man be armed.” -Patrick Henry

2015/2/28(土) 午後 10:27ogw*og*2

  

顔アイコン

My clunking happens when i drive period. Doesn't matter if going straight or while turning. For a while I thought maybe my unit bearing needed replacing. Nope, the clunking is still there. I had the alignment checked and its right on the money except for the camber being off by 1 degree or under. I can definitely see both of my front tires wearing down fast.

2015/2/28(土) 午後 10:28ogw*og*2

  

顔アイコン

My heep as well over 110,000 miles so replacing the ball joints will be good thing anyway. I don't want to have to get adjustable joints if they're not needed. So, is it possible for a joint to be bad enough to cause a difference of 1 degree or more?

2015/2/28(土) 午後 10:28ogw*og*2

  

顔アイコン

I have my camber specs from the printout that the alignment shop gave me:

Left Front: +0.20 degrees

Right Front: -0.35 degrees

Could this be the cause then.

If not, what else could it be???

2015/2/28(土) 午後 10:29ogw*og*2

  

顔アイコン

What are your toe specs?

Your LF and RF are both leaning the same direction. Perhaps while you are "keeping it straight" the tires are scrubbing?


As far as the ball joints go - to check them jack up your Jeep, grab the tire at the top and bottom and check for ANY play. If you have faulty BJ's and you have an alignment done you just wasted your money. As soon as the BJ moves your aligment is off.
Thank you to those that serve our country.

2015/2/28(土) 午後 10:29ogw*og*2

  

顔アイコン

Okay so I took a picture of the TRE's because I think they could be the culprit. I read that worn TRE's can cause toe wear even if the toe is within spec.

Here it is:

これがそれです。

これです。

2015/2/28(土) 午後 10:43ogw*og*2

  

顔アイコン

This is the passenger side where the wear is occuring.

What do you guys think?

2015/2/28(土) 午後 10:44ogw*og*2

  

顔アイコン

Ask yourself - how can you have "toe wear" when the toe is "in spec"?

2015/2/28(土) 午後 10:46ogw*og*2

  

顔アイコン

If you have worn front end parts (ball joints, tie rod ends, wheel bearings, etc...) there is NO SUCH THING as "in spec". As soon as you hit a bump and the worn part moves you are no longer aligned. Your print out with your specs is not worth the paper it's printed on if you have worn out front end parts. That is all I can muster for this thread.
Thank you to those that serve our country.

2015/2/28(土) 午後 10:46ogw*og*2

  

顔アイコン

Are those retreads? I can't see what it says on your sidewall but it doesn't look like a regular MT/R sidewall. I have been having the same problem of 'chopping' on the front tires of my MT/R retreads.

2015/2/28(土) 午後 10:47ogw*og*2

  

顔アイコン

Ding ding ding, we have a winner. And good catch by the way. I believe it says Bridgestone on the side wall.

You can't tell if a tierod is bad just by looking at it. A normal alignment shop would tell you if you have worn out parts as they wouldn't be able to finish the alignment (the numbers would keep changing). What the spec's supposed to look like for the camber? The alignment printout should list the tolerances for the toe, camber and caster.

2015/2/28(土) 午後 10:48ogw*og*2

  

顔アイコン

'96 ZJ slightly modded.

The Oath of the Right-wing Extremist:
I pledge allegiance to the Flag of the United States of America,
and to the Republic for which it stands: one Nation under God,
indivisible, With Liberty and Justice for all.

The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who are not. - Thomas Jefferson

2015/2/28(土) 午後 10:48ogw*og*2

全932ページ

[10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]